Machina libera

Wednesday, December 14, 2005

Hur tänker människan?

Jag är tacksam och glad att vi får en gemensam lagstiftning för hela Europa. Det här är också garantin för att integriteten och de mänskliga rättigheterna inte åsidosätts, säger Inger Segelström, s.

Angående att den hårdaste versionen av övervakningen gick igenom. Inte nog med att politiker är ohederliga människor som inte står över rånare när det gäller moraliskt försvarbara aktiviteter, att det enda som skyddar oss från deras ondska är deras inkompetens - de är dumma och fattar inte ens själva vad de säger.
Hur får man ett förslag som strider mot de mänskliga rättigheterna, europakonventionen och kränker den personliga integriteten... till ett försvar för desamma? Hur tänker hon?

Nyspråksvarning!

Inte heller verkar det som om hon förstår vad det handlar om:

Det blir inte dyrare än idag, bara för att tiden förlängs.
Graaaaaaah. Spykänslor, någon?

2 Comments:

  • Det sägs att man inte ska tillskriva illvilja vad som kan förklaras med dumhet eller okunskap. I det här fallet har jag väldigt svår att se hur någon kan vara så korkad eller inkompetent.

    I bästa fall gör hon bara sitt jobb och försvarar partilinjen. I så fall kanske hon skulle anstränga sig lite mer och inte förutsätta att åhöraren är en total idiot.

    By Anonymous Lars Olofsson, at 12/14/2005 3:43 PM  

  • Avsky, det är min spontana känsla över detta beslut. Det här e bara startskottet mot vad de kommer kunna göra. Menar nu har folket gett de fria händer så vad blir nästa steg i det kommande decennier? Kamera övervakning på jobbet?
    Det här är en smutsig affär. Tänk på det en sekund. Det här är bland det viktigaste och känsligaste ämne som EU har fått besluta, för det verkligen berör oss alla. Men aldrig har ett förslag drivits fram så snabbt och i skymundan. Jag kan sätta alla mina warez på att många topp kostymer har blivit mutade av Sony, warner mm. till att driva fram förslaget. Jag anser att vi inte har fått chansen att ens föra en seriös disskussion kring ämnet och än mindre haft nåt att säga till om!
    Det värsta av allt är att de använder sig av den amerikanska skrämmelse propaganda där de i terroristernas namn försöker manipulera oss i andra sakligheter!

    Så nu finns chans att mitt inlägg lagrades i nån spion dator. Härmed kommer de komma att lägga in mig i deras "möjlig terrorist kandidat"-lista med att jag är ursprungligen från Marrocko. Va spännannde!

    By Anonymous Anonymous, at 12/15/2005 9:24 AM  

Post a Comment

<< Home