Machina libera

Friday, December 16, 2005

Svar från Snedseglarström

Vad jag menar är att det blir parlamentet som kommer att ha översyn och utvärderign av direktivet och parlamentet har gett kommissionens i uppdrag att göra en konsekvensanalys ur konsumnetsynpunkt över vad det 25 länerna gör. Det blir också parlamentets uppgift att övarvaka om individer får upprättlse vid överträdelser.Rikdagen och alla andra ska ju nu lagstifta. Eftersom stadgan om mänskliga rättigheter är isnkriven kommer det att bli tvingande för de 25
Mvh
Inger S

Du sade vad? Jag förstår inte alls vad hon menar. Kan någon hjälpa mig att tolka svaret?

10 Comments:

  • Hon säger väl ungefär:
    "Det är lugnt, samma folk som eventuellt gör överträdelserna kommer att vara anvariga för att se till att inga överträdelser sker. Det går att lita på".

    By Blogger Wille, at 12/16/2005 2:17 PM  

  • <MMN-o> what the hell
    <MMN-o> sp3tt: Jag fattar _ingenting_ av vad hon skrev.
    <MMN-o> Verkligen inte.
    <MMN-o> Jag hänger inte med på en enda punkt.
    <MMN-o> Plus att hon inte kan skriva.

    By Anonymous MMN-o, at 12/16/2005 2:17 PM  

  • Jag har korrekturläst och hittade 10 skrivfel plus en anmärkning direkt. Here goes:
    --------------------------------
    Vad jag menar är att det blir parlamentet som kommer att ha översyn och utvärderign (1-utvärderingen) av direktivet och parlamentet har gett kommissionens (2-kommissionen) i uppdrag att göra en konsekvensanalys ur konsumnetsynpunkt (3-konsumentsynpunkt) över vad det 25 länerna (4-länderna) gör. Det blir också parlamentets uppgift att övarvaka (5-övervaka) om individer får upprättlse (6-upprättelse) vid överträdelser.(7-mellanslag saknas)Rikdagen (8-Riksdagen) och alla andra ska ju nu lagstifta. Eftersom stadgan om mänskliga rättigheter är isnkriven (9-inskriven) kommer det att bli tvingande för de 25(10-punkt saknas)
    --------------------------------
    Första meningen hade 40 ord, vilket gör den extremt svårläst.

    Om man inte ens klarar av att hitta STAVNINGSKONTROLLEN så är man sannerligen inte kompetent att rösta om andra människors IT-användande.

    Denna uppvisning i dålig svenska hade icke givit godkänt i ämnet "svenska" ens i årskurs 5 i grundskolan. Jag får i sammanhanget påminna om att Sverige länge hade en finansminister som inte klarade godkänt i grundskolans matematik.

    Hade betygen funnits kvar så hade personer som IS och BR aldrig tagit sig förbi Konsumkassan respektive korvkiosken i Enskede.

    Här ser vi ett resultat av att betygen i skolan försvunnit. En som uppenbarligen inte kan skriva ska sitta och bestämma att hon ska kunna göra intrång i andras privata kommunikation.

    Folk med låtsaskunskaper har ändrat referensramar så att riktiga kunskaper hamnat i strykklass.

    De har bara makt så länge vi andra låter dem hållas. Vi bör faktiskt strunta i vad de beslutar och ta mycket mer i egna händer.

    Naturligtvis ska man inte betala skatt till såna här tomtar.
    --------------------------------
    Besök www.sheriffbilen.com förresten. Lysande!

    By Anonymous Ron G, at 12/16/2005 3:12 PM  

  • Och då har jag inte ens börjat ge mig på att försöka tolka innebörden.

    Är du säker på att meddelandet verkligen är genuint förresten?

    By Anonymous Ron G, at 12/16/2005 3:16 PM  

  • Ungefär: "EU-parlamentet ska hålla ett halvt öga på saken. Lita på oss!"

    Tyvärr verkar det som om parlamentet tog bort en av de bästa metoderna för att hålla övervakningsivern på en rimlig nivå: att medlemsstaterna skulle vara skyldiga att bekosta kalaset.

    By Anonymous Lars Olofsson, at 12/16/2005 3:40 PM  

  • Inte helt glasklart det där. Har tyvärr haft samma erfarenheter i min egen korrespondens med henne. Inte särskilt förtroendeingivande.

    By Blogger Jonas W, at 12/16/2005 3:48 PM  

  • Jag slår vad om att (S)negelström kör med pekfingervalsen...

    By Anonymous Anders Gardebring, at 12/16/2005 4:11 PM  

  • Jag fick följande svar:

    "Hej
    OM det inte blivit ett direktiv hade varje land gått vidare själv och det oroar mig. Idag används det här men utan kontroll och lag
    Parlamentet kommer att övervaka och utvärdera och kommissionen kommer att bevaka individers rätt vid ev. överträdelser och göra en konsekvensbeskrivning ur konsumentperspektiv nu när alla 25 ska lagstifta i sina riksdagar
    Mvh
    Inger S"

    Jag förstår inte riktigt logiken i att vara FÖR nånting dåligt enbart för att andra länder kanske gör det?

    By Blogger isecore, at 12/16/2005 4:36 PM  

  • Socialdemokrater bör inte tillåtas glömma ett yttrande från en socialdemokratisk kommunikationsminister typ 1996:

    "Internet kan vara en fluga som blåser förbi"

    By Anonymous Ron G, at 12/16/2005 4:40 PM  

  • Jag fick ett liknande svar, om inte ännu mer obegripligt:

    Hej
    TAck för amil
    Parlamentet kommer att utöva tillsyn och utvärdering. Kommissionen har fått i uppdrag att göra en konsumetanalys när de 25 nu i sina riksdager lagstiftar. Blir också krav att individer kan söka upprättelse vid överträdelser. Operatörerna lagrar redan idag någon längre än som blir tillåtet. Nu blir det lagstiftning
    Mvh
    Inger S

    By Anonymous Slartibartfast, at 12/17/2005 6:30 PM  

Post a Comment

<< Home