Machina libera

Monday, February 27, 2006

Mmm... monopol.

Ja, läs själva...

2 Comments:

  • det är ju sjukt!
    om ddäta blir av kommer jag att....
    ja iallafal bli olaglig..

    By Anonymous Gego, at 2/27/2006 11:02 PM  

  • Stort tack för tipset! Jag kände inte till Last FM tidigare, men nu har jag laddat ner och lyssnar för fullt. Kanonbra!

    Skivbolagsmaffian har absolut INGENTING att komma med. Let them crash and burn.

    De kan inte göra någonting så länge vi lyssnar på annat och aktivt väljer bort de stora artisterna, som ändå bara är dödstråkiga.

    Här är ett par andra bra länkar till independentsajter:

    www.garageband.com
    www.cdbaby.com

    Massor av bra oberoende musik att upptäcka! Visst, en del skräp också men det finns pärlor för den som orkar leta.

    Helt fritt från sura multiskivbolag med sin sura musik, sina överhypade "celebrities" som alltid klampar runt på tjatiga röda mattor (urk) och medvetet inplanterade rootkitvirus på original-CD-skivor från Sony Music!

    Dessutom blev jag inspirerad till att köpa en synt och börja lägga upp min egen musik på nätet. Musiken kommer förstås att vara helt gratis. Den som vill kan lyssna, den som inte vill slipper.

    Och jag ska lära lillgrabben lira elgitarr. Fram med den gamla Epiphonen.

    Musik ska göras med kärlek, inte med pengar.

    By Anonymous Kossan som rymde, at 2/28/2006 10:38 AM  

Post a Comment

<< Home