Machina libera

Sunday, June 04, 2006

Potatismonarki!

Alltså - att TPB-burkarna blev snodda är något jag var ganska förberedd på och kan acceptera. "Fine, 2-1 till er, vi fortsätter utomlands tills det avgjorts i domstol".

MEN!
De har TÖMT PRQs serverhall på utrustning. Inte ens switcharna var kvar. Ett antal andra företag vars enda brott var att köpa co-location av en politiskt inkorrekt ISP har fått sina verksamheter totalt förstörda.
(Liten kul detalj är ju att åklagaren begått ett klockrent grundlagsbrott eftersom han trots att Fredrik var på plats och tydligt påpekade vad som gällde tog Kavkazcenter.com, som har utgivningsbevis och därmed är skyddad av TFGL.)

Imorrn har jag en jävligt lång dag framför mig. Jag har lyckats ragga ihop nätutrustning och datorer (donationer av datorer accepteras varmt - maila lelle(a)prq.to eller ring 0739691011) för att minska kundernas skada.


Det var givetvis SAMMA åklagare som i Kavkazcenter-razzian! Jag är nästan helt övertygad om att han verkligen bara var ute efter att sabotera verksamheten och tysta oss. Yttrandefrihet är visst inget för Roswall... Han ska få sina fiskar ordentligt varma - beslagsförhandling kommer givetvis begäras, och grupptalan är på gång.
Vilken soppa. Och naturligtvis var man borta när det hände också. Typiskt.

Länk.

0 Comments:

Post a Comment

<< Home